onsdag 29. august 2012

En ny hverdag - men faget er det samme

Siden sist har jeg flyttet på meg - ganske langt.
Den 26. august hadde jeg første skoledag som en av 5 lærere på den norske skolen i Qatar (QNS). Ved skolen er 17 elever fordelt på 3 klasser; Seks elever 1.-4. trinn, ni elever på 5.-7. trinn og to elever på 8.-10.trinn, og det på en skole som for tre år siden huset opp mot 150 elever.
En av mine kolleger er min kone, og to av elevene er mine egne barn.
Jeg underviser i norsk, matte, gym og naturfag i på 5.-7.trinn og i matte, gym og naturfag på 8.-10.trinn. Den siste klassen består kun av to gutter på 10.trinn.
Med andre ord små forhold...
For de som er interessert, så kommer det jevnlig små drypp på twitter som jeg tagger med #qskole og #reisentilqatar

I min nye hverdag har jeg igjen tilgang på Smartboard i klasserommet (etter 5 år uten), jeg har god dekning på bærbare pc'er (ca. 3 per elev), kan putte en elev i hvert sitt rom hvis behov og har tilgang på en mengde ulike læreverk av ulike årganger.

Veldig spennende!

Tilnærmingen til all min undervisning er den samme og bloggen lever videre.
Min største utfordring er å ha gått ned noen trinn, da jeg for første gang jobber helt ned på 5.trinn.

På planen framover står blant annet å prøve ut en beta-versjon av Dragonbox, som jeg har fått tilgang til fra Wewanttoknow (utgiver/utvikler).
Siden jeg har pc til alle elever til enhver tid, så skal det bli spennende å prøve det ut.

Da jeg fortsatt ikke har fullført første skoleuke enda, så er ikke alle planer og tanker helt ferdige, men det har vært godt å komme igang.

Et godt skoleår til alle lærere, foreldre, elever og andre nysgjerrige!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar